Wyświetl # 
 
Tytuł artykułu Autor
Sprawy wielkiej wagi

Sprawy wielkiej wagi

Czy farmakologiczne i chirurgiczne leczenie otyłości jest etyczne bez modyfikacji stylu życia? – takie pytanie postawiła psycholożka odchudzania Agnieszka Węgiel podczas interdyscyplinarnej konferencji Warszawska Wiosna Bariatryczna.

s.z.
Korzyści z picia soków ze świeżych owoców, warzyw i ziół

Korzyści z picia soków ze świeżych owoców, warzyw i ziół

Soki to nieodłączny element zdrowej kuchni. Te świeżo wyciskane, niepasteryzowane poprawiają pracę naszego wnętrza, zaspokajają apetyt i są niezbędne dla świetnego samopoczucia. Naturalne soki uzupełniają minerały, eliminują wzdęcia, poprawiają pracę jelit – po prostu pomagają odzyskać zdrowie. Warto więc zacząć dzień od soku i w ten sposób „obudzić” układ trawienny.

s.z.
Cała męka na marne. Dlaczego nie udaje nam się skutecznie schudnąć? - 5 kroków, aby zmienić to na zawsze

Cała męka na marne. Dlaczego nie udaje nam się skutecznie schudnąć? - 5 kroków, aby zmienić to na zawsze

Większość osób podejmujących próby odchudzania faktycznie traci kilogramy na diecie, jednak dane sugerują, że efekty nie utrzymują się długo. Podchodzimy do diety po dwa, trzy, pięć i więcej razy. Nieudane próby istotnie podkopują motywację i poczucie sprawczości, a także budują negatywne przekonania na temat odchudzania. Dlaczego nam się nie udaje i jak po wielu nieudanych próbach znaleźć w sobie siłę, aby podjąć tę ostatnią - tym razem dającą efekty do końca życia?

s.z.
Kawa jako superfood - sprawdź, dlaczego ten popularny napój może wspierać Twoje zdrowie!

Kawa jako superfood - sprawdź, dlaczego ten popularny napój może wspierać Twoje zdrowie!

Pojęcie „superfood” kojarzymy z kiszonkami, jagodami albo orzechami, które są powszechnie znane z korzystnych właściwości. Mało kto jednak myśli w tym kontekście o kawie. Tymczasem naukowcy udowadniają, że również kawa ma pełne prawo być nazywana superżywnością, ponieważ dzięki cennym składnikom może wspierać nasz organizm w profilaktyce groźnych chorób.

s.z.
Maj - najlepsza pora na transfuzję „zielonej krwi”!

Maj - najlepsza pora na transfuzję „zielonej krwi”!

Czy wiesz, że chlorofil ma podobną strukturę do ludzkiej krwi? Roślinom pozwala czerpać energię ze światła słonecznego oraz zamieniać ją na tlen i substancje odżywcze. A jak działa na ludzki organizm? Warto przyjrzeć się bliżej jego właściwościom, szczególnie teraz, w maju, kiedy natura budzi się do życia, oferując nam to, co ma najlepszego.

s.z.
Jak jeść, żeby mieć więcej energii?

Jak jeść, żeby mieć więcej energii?

Jak to jest, że czasami po zjedzeniu posiłku, opada z nas energia? Dlaczego mamy ochotę „uciąć” sobie drzemkę zamiast przenosić góry? Jak w ogóle jeść, żeby chciało nam się chcieć działać?

s.z.
Dzikie rośliny i jak je znaleźć

Dzikie rośliny i jak je znaleźć

Większość z nas spacerując po lesie rozgląda się celowo lub mimowolnie za grzybami, jagodami czy poziomkami. Polskie puszcze i zagajniki pełne są przeróżnych owoców, roślin i ziół, które można zbierać. Jakie są te rośliny? Czy warto ich szukać? Jak je znaleźć? O tym opowiada Marcin Jastrzębski, współtwórca darmowej aplikacji mobilnej Eden, w której użytkownicy mogą lokalnie zaznaczyć na mapie jadalne rośliny, zioła, grzyby, a także źródła wody, do których mogą się również nawigować.

s.z.
Prawda czy mit? Ekspert podpowiada, jak unikać błędów w rozszerzaniu diety najmłodszych

Prawda czy mit? Ekspert podpowiada, jak unikać błędów w rozszerzaniu diety najmłodszych

Właściwe komponowanie diety w pierwszych latach życia jest niezwykle istotne dla prawidłowego rozwoju młodego organizmu. Niestety istnieje wiele nieścisłości związanych z rozszerzaniem diety, które mogą wprowadzać opiekunów w błąd. Z pomocą Marioli Darzyckiej, ekspertki BoboVita, rozwiewamy popularne mity i dostarczamy rzetelnych informacji dotyczących żywienia najmłodszych.

s.z.
Mleko owsiane – dobry wybór w codziennym menu całej rodziny

Mleko owsiane – dobry wybór w codziennym menu całej rodziny

Mleko owsiane w ostatnich latach zyskało na popularności, stając się kolejną atrakcyjną alternatywą dla osób poszukujących roślinnych zamienników mleka zwierzęcego. Wybór mleka owsianego nie jest tylko kwestią smakową. Ze względu na właściwości jest ono polecane dla dzieci i dorosłych, dla osób na diecie wegańskiej, wegetariańskiej oraz dla tych, którzy mają alergię na białka mleka krowiego, nietolerancję laktozy, czy też inne przeciwwskazania zdrowotne do spożywania tradycyjnego mleka. Jakie wartości niesie ze sobą ten owsiany napój i dlaczego warto wprowadzić go do codziennego menu całej rodziny? Podpowiadamy w poniższym artykule!

s.z.
Jak nie czuć się źle po majówkowym grillowaniu?

Jak nie czuć się źle po majówkowym grillowaniu?

Polacy w majówkę tłumnie rozpalają grille. Na ruszcie pojawiają się aromatyczne karkówki, kiełbasy, zawijasy boczku... do tego sałatki z majonezem, tłusty dipy i słodkie napoje. Takie menu może skończyć się kłopotami gastrycznymi i przejedzeniem. Co zatem zrobić, żeby po majówce nie cierpieć z powodu nadmiaru tłustych, ciężkostrawnych dań? Dietetyk Anna Janiszewska-Janowicz z Grupy LUX MED podpowiada, jak zdrowiej podejść do tegorocznego grillowania.

s.z.
Jak kawa wpływa na ciśnienie krwi?

Jak kawa wpływa na ciśnienie krwi?

Obawy związane z piciem kawy są często zgłaszane przez pacjentów z nadciśnieniem (1). A tych nie brakuje – w Polsce choroba ta dotyka niemal co trzecią osobę dorosłą (2). Eksperci podkreślają jednak, że chorych może być więcej – w 2021 r. blisko 10 mln Polaków wykupiło receptę z lekami na nadciśnienie, a więc przynajmniej u tylu chorujących zostało ono wykryte (3). Wbrew popularnemu przekonaniu pacjenci mogą usłyszeć zalecenie regularnego, umiarkowanego picia kawy i herbaty. Z badań naukowych wynika, że te bogate w polifenole napoje mają działanie hipotensyjne, czyli obniżające ciśnienie tętnicze krwi (4).

s.z.
Zdrowe nawyki, które korzystnie wpływają na samopoczucie

Zdrowe nawyki, które korzystnie wpływają na samopoczucie

Szczupła sylwetka, świetna kondycja skóry, włosów i paznokci, zdrowy duch w zdrowym ciele oraz pozytywne samopoczucie. Większość z nas marzy o wspomnianych elementach, które mają wpływ na dobrostan zarówno psychiczny, jak i fizyczny. Marzenia warto wcielać w rzeczywistość i zamieniać w cele, które można osiągnąć, stosując się do kilku sprawdzonych zasad.

s.z.
Na śniadanie, na kolację – co podać niemowlęciu w trosce o jego prawidłowy rozwój?

Na śniadanie, na kolację – co podać niemowlęciu w trosce o jego prawidłowy rozwój?

Wartościowy posiłek podawany zarówno na początek, jak i na zakończenie dnia jest bardzo ważny – zwłaszcza w przypadku najmłodszych członków rodziny. Organizm niemowlęcia nieustannie i bardzo szybko się rozwija, dlatego potrzebuje odpowiedniej dawki energii i składników odżywczych. Jakie propozycje sprawdzą się na śniadanie i na kolację dla malucha? Czy można sprostać wymaganiom młodego organizmu, podając mu pyszny, a zarazem wartościowy posiłek? Odpowiadamy.

Administrator
Równowaga smaku i zdrowia – jak osiągnąć balans między przyjemnością a zdrową bazą żywieniową?

Równowaga smaku i zdrowia – jak osiągnąć balans między przyjemnością a zdrową bazą żywieniową?

Osiągnięcie równowagi między przyjemnością płynącą z jedzenia a troską o zdrową bazę żywieniową to ważny element utrzymania zdrowego stylu życia. W dzisiejszym zabieganym świecie, gdzie dostęp do różnorodnych produktów spożywczych jest łatwiejszy niż kiedykolwiek wcześniej, często trudno jest znaleźć właściwy balans między pysznym smakiem potraw a zapewnieniem organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Jednakże, poprzez świadome podejście do swoich nawyków żywieniowych oraz zrozumienie znaczenia zrównoważonego podejścia do diety, możemy osiągnąć harmonię między przyjemnością z jedzenia a troską o zdrowie.

s.z.
10 zdrowych nawyków poprawiających pracę i dobrostan jelit

10 zdrowych nawyków poprawiających pracę i dobrostan jelit

Jelita często określa się mianem „drugiego mózgu" – są nie tylko fundamentem odporności, ale biorą też udział w utrzymaniu równowagi hormonalnej, dobrego samopoczucia psychicznego czy detoksykacji organizmu. Zaburzenia w mikrobiocie jelitowej, znane jako dysbioza i wynikające z nich stany zapalne, mogą znacząco wpływać na ogólny kondycję zdrowia. Dlatego zachowanie równowagi jelitowej to gwarancja silnego systemu immunologicznego, zdolnego skutecznie zwalczać różnego rodzaju infekcje i patogeny. Dietetyk kliniczny Monika Stromkie-Złomaniec podpowiada, jak skutecznie zadbać o zdrowie tego organu.

s.z.
Uśmiechnij się do zdrowia: Przepis na pyszny, sycący koktajl z mango i masłem orzechowym – dla mocnych i zdrowych zębów

Uśmiechnij się do zdrowia: Przepis na pyszny, sycący koktajl z mango i masłem orzechowym – dla mocnych i zdrowych zębów

Koktajl zrobiony ze świeżych składników to nie tylko przyjemność dla podniebienia, ale i zdrowy wybór. Taki posiłek dostarcza organizmowi niezbędnych składników odżywczych.

s.z.
Jak dbać o aktywność fizyczną w ciąży i po porodzie

Jak dbać o aktywność fizyczną w ciąży i po porodzie

Niezależnie od panującej na zewnątrz pogody i natłoku obowiązków warto znaleźć każdego dnia czas na aktywność fizyczną – również w czasie ciąży czy połogu. O tym, że odpowiednio dobrany trening ma wpływ nie tylko na poród, ale także wspiera laktację i umożliwia zbudowanie unikalnej więzi między mamą, a jej dzieckiem, opowiada Agnieszka Bajer - Ciszewska: trenerka, dietetyczka oraz ekspertka marki Mama i ja.

s.z.
Wiosna – idealny czas, by schudnąć zdrowo i bez wysiłku

Wiosna – idealny czas, by schudnąć zdrowo i bez wysiłku

Wiosną stragany wypełniają się młodymi, chrupiącymi warzywami oraz aromatycznymi, soczyście zielonymi ziołami. Zmęczeni zimową aurą i już nieco znudzeni monotonią zimowej kuchni, mamy ochotę rzucić się zachłannie na wszystkie dostępne nowalijki. Jednocześnie często mamy do zrzucenia kilka nadprogramowych kilogramów. Ich nadmiar może wynikać z jednej strony z niewłaściwej diety, ale także – jak dowodzą badania - braku wystarczającej ilości światła słonecznego. Na szczęście wiosną mamy go coraz więcej, a dzięki młodym warzywom mamy szansę utrzymać niskokaloryczną dietę praktycznie bez wysiłku.

s.z.
Jak dojść do siebie po świątecznym obżarstwie?

Jak dojść do siebie po świątecznym obżarstwie?

Twarde lądowanie po świętach? Nadmierne kilogramy? Poczucie winy za świętowanie bez umiaru? Mariusz Budrowski, współtwórca projektu Odmładzanie na Surowo i organizator Witariady 2024 radzi, co zrobić, by skutecznie zmierzyć się z konsekwencjami nadmiernego obżarstwa podczas świąt.

s.z.
Odkryj, dlaczego produkty zbożowe to ważny składnik diety niemowlęcia

Odkryj, dlaczego produkty zbożowe to ważny składnik diety niemowlęcia

Niedługo po rozpoczęciu rozszerzania diety niemowlęcia ważne miejsce w codziennym menu zaczynają zajmować produkty zbożowe. Dostarczana z nich energia jest bardzo potrzebna intensywnie rozwijającemu się organizmowi małego dziecka – zarówno do wzrostu, nauki, jak i codziennych aktywności. Dowiedz się więcej o znaczeniu zbóż w diecie malucha i sprawdź, o czym należy pamiętać, uwzględniając je w jadłospisie małego odkrywcy.

s.z.